Супровід перевірок військового обліку
07.11.2022.
Консультація стосовно терміну служби.
Мобілізації підлягають військовозобов’язані чоловіки від 18 до 60 років. Термін служби залежить від роду військ, категорії та регламентується законом України «Про військовий обов’язок і військову службу»
Скільки триває строкова служба в армії
Відповідно до закону, строки строкової військової служби становлять:
• для солдатів і матросів, сержантів і старшин, які проходять строкову військову службу в ЗСУ та інших військових формуваннях, — до 18 місяців;
• для осіб, які на час призову на строкову військову службу мають ступінь вищої освіти спеціаліст або магістр, — до 12 місяців.
Скільки служитимуть мобілізовані чоловіки
Якщо призвали військовозобов’язаного чоловіка, то строки служби будуть такі:
• для представників офіцерського складу, котрі служать за призовом — 18 місяців;
• для військовослужбовців, призваних під час мобілізації, на особливий період — до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію;
• для військових резервістів, яких призвали під час особливого періоду — на терміни, визначені рішенням Верховного головнокомандувача Збройних сил України.
Який термін служби контрактників
Ще одна категорія військовослужбовців, це ті, хто підписав зі Збройними Силами України контракт. Їхня служба регулюється окремим законом про контрактну службу, стаття 23 якого передбачає такі терміни:
• для осіб рядового складу — три роки;
• для осіб сержантського і старшинського складу — від трьох до п’яти років;
• для курсантів вищих військових навчальних закладів та військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів — на час навчання
Військовий облік.
На підприємствах та в організаціях згідно з вимогами чинного законодавства повинен проводитися військовий облік. Серед основних нормативно-правових актів, що є обґрунтуванням для такого обліку:
- Закон України №2232-XII «Про військовий обов’язок і військову службу» від 25.03.1992 р.
- Закон України №3543-XII «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію» від 21.10.1993 р.
- Постанова Кабінету Міністрів України №921 про затвердження «Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних» від 07.12.2016 р. (Порядок №921)
В чому полягають ризики?
Через брак часу та коштів підприємці нерідко не дотримуються законодавчих вимог у вказаній сфері. Військовий облік або не проводиться взагалі, або проводиться формально. Водночас, недотримання законодавчих вимог щодо військового обліку може спричинити притягнення до адміністративної відповідальності за статтями 210, 210-1, 211,211-1, 211-2,211-3, 211-4, 211-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
З 2020 року кількість перевірок військового обліку зросла. Перевіряючі не завжди діють в межах чинного законодавства та дотримуються вимог ч.2 ст.19 Конституції України. Щоб запобігти загрозі притягнення до адмін. відповідальності, варто скористатися підтримкою адвоката.
Ви можете звернутися за послугою супроводу перевірок військового обліку в адвокатське бюро "Аронович і Партнери". Досвідчені фахівці не допустять доведення ситуації до загрозливого стану. Перевіряючі повинні переглядати лише ті документи та матеріали, які мають братися до уваги в межах такої перевірки.
Які порушення зазвичай виявляють перевіряючі?
Передусім, йдеться про порушення пунктів Порядку №921:
- П.15 не перебувають на військовому обліку особи (працівники), які, з урахуванням встановлених в Україні правил реєстрації місця проживання фізичних осіб, мають перебувати на такому обліку.
- П. 37 не було проведено звірку даних особистих карток військовозобов’язаних з даними військових комісаріатів у поточному році; звірка була проведена некоректно; частина військовозобов’язаних потребує повторного медичного переосвідчення відповідно до вимог наказу Міноборони №402.
- П.44 картотека призовників і військовозобов’язаних побудована з порушенням.
- П.40-43 відповідна облікова інформація до карток П-2 не вноситься або вноситься не вірно.
- П.50 не здійснено подання списків жінок, які пройшли підготовку за фахом, спорідненим з ВОС.
В чому полягають аргументи юридичного захисту при перевірці?
Залучення фахового адвоката в подібній ситуації сприяє налагодженню конструктивного діалогу з представниками військ комісаріату. Зазвичай впевнена правова позиція допомагає запобігти оформленню постанови про порушення.
Зрештою, в запасі лишається альтернативний варіант захисту інтересів зацікавленої особи – оскарження вказаної постанови через суд. Постанови про притягнення до адмін. відповідальності за ст. 210, 210-1, 211,211-1, 211-2,211-3, 211-4, 211-5 КУпАП нерідко складаються не конкретно, що залишає шляхи для оскарження. Якщо постанова не містить обґрунтування з посиланнями на норми законів №2232-XII й №3543-XII та викладення обставин порушення, то залишається можливість визнати таку постанову незаконною та скасувати.
За будь-яких обставин, ведення військового обліку не варто ігнорувати. Щоб не створювати зайвих ризиків та перепон для свого бізнесу, дотримуйтесь вимог законодавства у цій сфері.